Skip to the end of the images gallery Vaihda navigointi
Skip to the beginning of the images gallery Vaihda navigointi
Tiedolla johtaminen toimialan murroksessa
Malli sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiseen
ePUB
5,2 MB
DRM: DRM-kopiosuojaus
ISBN-13: 9789522861641
Kustantaja: Books on Demand
Julkaistu: 28.02.2013
Kieli: suomi
Saatavilla::
24,99 €
sis. alv.
Heti ladattavissa
Ota huomioon, että tätä e-kirjaa ei ole mahdollista lukea Amazon Kindle -lukulaitteella, vaan ainoastaan laitteilla, joiden software mahdollistaa ePub-tiedostojen avaamisen ja lukemisen. Lisätietoja
Lukeaksesi tämän DRM-kopiosuojatun e-kirjan, sinulla tulee olla Adobe ID ja käytössäsi lukusovellus, joka tukee Adobe DRM-suojausta. Lisätietoja
Lukeaksesi tämän DRM-kopiosuojatun e-kirjan, sinulla tulee olla Adobe ID ja käytössäsi lukusovellus, joka tukee Adobe DRM-suojausta. Lisätietoja
"Tiedolla johtaminen toimialan murroksessa" -kirjan kirjoittajilla, Jaana Sinipurolla ja Hannu Ritvasella, on pitkä kokemus liiketoiminta-analytiikasta ja julkishallinnon tietojärjestelmien kehittämisestä.
Kirjoittajat haluavat uudella kirjallaan kannustaa poliitikoita, hallintoa ja sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittäjiä sekä tietojärjestelmäasiantuntijoita tavoitteelliseen vuoropuheluun siitä, kuinka sosiaali- ja terveyspalveluita voidaan kehittää aiempaa yhdenvertaisimmiksi ja kansalaiskeskeisimmiksi. Kirjassa esitellään yhdeksän keskeistä käsitettä, joiden avulla konsensus on saavutettavissa. Nykytilanteessa toiminnan ja tiedon välillä on kuilu. Kansalainen ei näy millään tasolla kokonaisena ja eheänä, eikä palveluja kehitetä kansalaisten lähtökohdista. Hoidetaan sairauksia, osaoptimoidaan toimintaa ja ihminen keskiössä unohtuu.
Kirjassa kuvataan tiedollisia työkaluja, jotta voidaan löytää vastaus kansalaisen tarpeesta johdetun toiminnan kehittämisen keskeisiin kysymyksiin:
- Miten tunnistetaan ja kyetään kuvaamaan ne kansalaisten tarpeet ja näihin liittyvät, yhteiskuntamme lain ja arvoperustan mukaiset palvelut, jotka järjestelmän tulee tuottaa?
- Miten tarpeiden ja palvelujen tasapaino ja mahdolliset vinoumien aiheuttajat kyetään tunnistamaan ja kuvaamaan?
- Mihin julkisista varoista rahoitettavien vähimmäispalveluiden tulisi perustua?
"Moni uskoo johtavansa tiedolla ja ihmettelee puuttuvia tuloksia. Dataa ja informaatiota on saatavissa, mutta ilman toimialan ja toiminnan syvällistä ymmärtämistä tiedolla johtamisen tulokset jäävät heikoksi. Sosiaali- ja terveyspalveluiden visionäärinen tiedolla johtaminen edellyttää asiakkaan tarpeen huomioimista siten että visio muodostetaan vuoropuhelussa asiakkaan kanssa.
Tie visionääriseen johtamiseen terveydenhuollossa on pitkä, mutta tämän kirjan lukeneelle jo yhtä askelta lyhyempi. Suosittelen."
Mikko Nenonen, terveyskeskuslääkäri, konsultti ja toisinaanajattelija
Kirjoittajat haluavat uudella kirjallaan kannustaa poliitikoita, hallintoa ja sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittäjiä sekä tietojärjestelmäasiantuntijoita tavoitteelliseen vuoropuheluun siitä, kuinka sosiaali- ja terveyspalveluita voidaan kehittää aiempaa yhdenvertaisimmiksi ja kansalaiskeskeisimmiksi. Kirjassa esitellään yhdeksän keskeistä käsitettä, joiden avulla konsensus on saavutettavissa. Nykytilanteessa toiminnan ja tiedon välillä on kuilu. Kansalainen ei näy millään tasolla kokonaisena ja eheänä, eikä palveluja kehitetä kansalaisten lähtökohdista. Hoidetaan sairauksia, osaoptimoidaan toimintaa ja ihminen keskiössä unohtuu.
Kirjassa kuvataan tiedollisia työkaluja, jotta voidaan löytää vastaus kansalaisen tarpeesta johdetun toiminnan kehittämisen keskeisiin kysymyksiin:
- Miten tunnistetaan ja kyetään kuvaamaan ne kansalaisten tarpeet ja näihin liittyvät, yhteiskuntamme lain ja arvoperustan mukaiset palvelut, jotka järjestelmän tulee tuottaa?
- Miten tarpeiden ja palvelujen tasapaino ja mahdolliset vinoumien aiheuttajat kyetään tunnistamaan ja kuvaamaan?
- Mihin julkisista varoista rahoitettavien vähimmäispalveluiden tulisi perustua?
"Moni uskoo johtavansa tiedolla ja ihmettelee puuttuvia tuloksia. Dataa ja informaatiota on saatavissa, mutta ilman toimialan ja toiminnan syvällistä ymmärtämistä tiedolla johtamisen tulokset jäävät heikoksi. Sosiaali- ja terveyspalveluiden visionäärinen tiedolla johtaminen edellyttää asiakkaan tarpeen huomioimista siten että visio muodostetaan vuoropuhelussa asiakkaan kanssa.
Tie visionääriseen johtamiseen terveydenhuollossa on pitkä, mutta tämän kirjan lukeneelle jo yhtä askelta lyhyempi. Suosittelen."
Mikko Nenonen, terveyskeskuslääkäri, konsultti ja toisinaanajattelija
Kirjoita oma arvostelu
Kirjasta ei ole ilmestynyt lehdistöarvosteluja.