Skip to the end of the images gallery Vaihda navigointi
Skip to the beginning of the images gallery Vaihda navigointi

Suurteholaskenta ja supertietokoneet pelikehityksessä
Tehoa pelien suunnitteluun ja tuotantoon
ePUB
1,3 MB
DRM: Vesileimaus
ISBN-13: 9789528949305
Kustantaja: BoD - Books on Demand
Julkaistu: 01.09.2025
Kieli: suomi
Esteettömyys: Esteetön
Saatavilla::
22,99 €
sis. alv.
Heti ladattavissa
Pelien kehitys on muuttunut - uuden sukupolven pelit vaativat massiivista laskentatehoa grafiikan renderöinnissä, tekoälyn kouluttamisessa ja reaaliaikaisissa simulaatioissa. Samaan aikaan pelistudiot etsivät keinoja kehittää laadukkaampia pelejä nopeammin ja kustannustehokkaammin.
Suurteholaskennan ja supertietokoneiden käyttäminen pelikehityksessä on ensimmäinen suomenkielinen teos, joka pureutuu käytännönläheisesti siihen, miten suurteholaskentaa ja supertietokoneita voidaan hyödyntää pelien suunnittelussa, tuotannossa ja julkaisemisessa. Kirja yhdistää tutkimustietoa, pelikehittäjien kokemuksia ja konkreettisia esimerkkejä pelistudioilta muun muassa renderöinnistä, tekoälystä, testaamisesta ja skaalautuvista moninpelipalveluista.
Kirja tarjoaa arvokasta tietoa niin teknisille kehittäjille, studioiden päättäjille kuin HPC-palveluntarjoajillekin. Se antaa välineitä ymmärtää, miten supertietokoneet voivat nopeuttaa kehityssyklejä, parantaa pelin laatua ja avata uusia liiketoimintamahdollisuuksia.
Kirjoittaja Janne Ohtonen (MBA Game Business Management, fil.tri) yhdistää ainutlaatuisella tavalla akateemisen tutkimuksen ja liiketoimintalähtöisen käytännön. Tämä kirja on ajankohtainen käsikirja pelikehityksen seuraavaan vaiheeseen supertietokoneiden tuella.
Suurteholaskennan ja supertietokoneiden käyttäminen pelikehityksessä on ensimmäinen suomenkielinen teos, joka pureutuu käytännönläheisesti siihen, miten suurteholaskentaa ja supertietokoneita voidaan hyödyntää pelien suunnittelussa, tuotannossa ja julkaisemisessa. Kirja yhdistää tutkimustietoa, pelikehittäjien kokemuksia ja konkreettisia esimerkkejä pelistudioilta muun muassa renderöinnistä, tekoälystä, testaamisesta ja skaalautuvista moninpelipalveluista.
Kirja tarjoaa arvokasta tietoa niin teknisille kehittäjille, studioiden päättäjille kuin HPC-palveluntarjoajillekin. Se antaa välineitä ymmärtää, miten supertietokoneet voivat nopeuttaa kehityssyklejä, parantaa pelin laatua ja avata uusia liiketoimintamahdollisuuksia.
Kirjoittaja Janne Ohtonen (MBA Game Business Management, fil.tri) yhdistää ainutlaatuisella tavalla akateemisen tutkimuksen ja liiketoimintalähtöisen käytännön. Tämä kirja on ajankohtainen käsikirja pelikehityksen seuraavaan vaiheeseen supertietokoneiden tuella.
Kirjoita oma arvostelu






Kirjasta ei ole ilmestynyt lehdistöarvosteluja.