Kirja pohjautuu tietoon puheen, kielen, ajattelun ja lukutaidon kehityksestä. Millaista on taitava lukeminen ja mitkä osatekijät vaikuttavat siihen? Kirjassa esitellään kesäkouluja Suomessa ja muualla sekä selostetaan HELPPO-kesäkoulun tavoitteet, toteutus ja arviointi. Lopuksi pohditaan kesäkoulukokeilun merkitystä laajemmassa kehyksessä.
The book is based on knowledge of the development of speech, language, thinking and literacy. What is proficient reading like and what factors influence it? The book presents summer schools in Finland and elsewhere and explains the goals and targets, implementation and evaluation of the HELPPO (=EASY) summer school. Finally, the significance of the summer school experiment in a broader context is discussed.
Tämä on Kirsti A. Korhosen viimeinen kirja neljän kirjan sarjasta HUOLI LASTEN OPPIMISESTA. Kirjasarjan kirjoittaminen on ollut mielenkiintoista ja opettavaista. On aika suunnata ajatukset uusiin aiheisiin. Kiitos lukijoille!
Kirjasta ei ole ilmestynyt lehdistöarvosteluja.