Tämän kirjan kirjoittamiseen on monta syytä. Ensinnäkin minulla on nyt aikaa. Olen paiskinut lentohommia vuodesta 1958 yhtä mittaa aina vuoteen 1993 päätoimisesti ja varsinkin uran viime vuodet olivat hyvin työntäyteiset.
Olen tavallaan vieläkin ilmailualalla harrastusmaisesti, enkä osaa millään asettua toimettomaksi. Työ ja siihen ehkä liittyvä kohtuullinen stressi lienevätkin ihmiselle parasta terapiaa.
Tämä on ilmailuhistoriallinen kirja. Tapahtumista osa on Kaakkois-Suomen ja koko Suomen ilmailuhistoriaa. Sitä tekevät elävät ihmiset, mutta historian kirjoissa heidät yleensä tapetaan tai heidän päälleen nostetaan merkillinen sädekehä, jonka varjoon itse ihminen hukkuu.
Tämä on muistelmakirja, kertomus elämäni ajanjaksosta, joka kului lentäen. Kirjoitan tätä lähes ilman muistiinpanoja. Lähdeaineistoa olen sen sijaan käyttänyt paljon. Siitä on erillinen luettelo kirjan lopussa.
Aloittanut pitkän ilmailu-uransa Lappeenrannassa 1955. Ilmavoimissa lentokoneen ohjaajana, lennonjohtajana ja lennonopettajana 1960-1970. DC-3 kapteeni ja IL-28 ohjaaja. Suomen Lentomerkki SLM 1963. Siviili-ilmailun tehtävissä 1970-1993. Lentoja erikoistehtävissä Euroopan lisäksi Venäjällä, USA:ssa, Kanadassa, Angolassa, Lesothossa ja Burmassa. Lentokapteeni. Eläkkeellä. Lentotunteja 14 500, joista 250 purjelentoa. Harmon-patsas - Harmon Trophy 1997.
Kirjasta ei ole ilmestynyt lehdistöarvosteluja.