Laadusta puhutaan paljon, mutta laatua ei ymmärretä. Vaadimme ostamiltamme tuotteilta laatua. Organisaatiot hankkivat laatusertifikaatteja ja palkkaavat laatujohtajia. Puhutaan laatuajasta ja elämän laadusta. Mitä tällä kaikella laadulla tarkoitetaan?
Entä mitä tarkoitetaan puhuttaessa urheilun ja urheiluvalmennuksen laadusta? Voiko urheilijan, vaikkapa tenniksen pelaajan, suorituksen tasokkuutta standardoida ja mitata kuten yritystoiminnan tai tuotteiden laatua?
Tässä kirjassa laadun parissa toiminut ja sitä paljon pohtinut liikkeenjohdon konsultti ja tennisharrastaja Timo Lehtimäki käy läpi laatuun liittyviä käsitteitä ja menettelyjä niin yritysmaailmassa, tenniksessä kuin elämässä yleensäkin. Pohdintaan kirvoittaa kirjoittajan henkilökohtainen laatuhaaste, oman pelin laadun maksimointi, jonka edistymistä seurataan yhdessä laadun käsitteen analysoinnin kanssa.
Timo Lehtimäki on liikkeenjohdon konsultti, joka toimii omassa yrityksessään Konsultointi Lehtimäki Oy:ssä (www.konsultointilehtimaki.fi). Hänen erityisalaansa on tietojärjestelmäprojektien johtaminen. Sivutyönään ja harrastuksenaan Timo Lehtimäki on Tennisliiton auktorisoima seuravalmentaja. Hän on tenniksen harrastaja, jonka tasoitus on parhaimmillaan ollut A-luokassa. Seniori-ikäluokista hänellä on kolme SM-mitalia nelinpelistä.
Timo Lehtimäki kirjoitti ensimmäisen kirjansa ohjelmistoprojektien johtamisesta ja se julkaistiin vuonna 2006 (Ohjelmistoprojektit käytännössä, Readme.fi, ISBN 952-5655-06-7)
Kirjasta ei ole ilmestynyt lehdistöarvosteluja.