Suomessa perustetaan noin 40.000 yritystä vuosittain. Jokaisella on edessään sama haaste, kuinka yrityksen nimi valitaan. Tämä kirja kertoo, miksi nimen huolelliseen valintaan kannattaa panostaa ja mitä nimen valinnassa tulee ottaa huomioon.
Hyvin valittu nimi kiteyttää yrityksen liikeidean, herättää luottamusta asiakkaissa ja innostaa yrittäjää jatkuvaan kehittämiseen. Huonosti valitulla nimellä yritys ei erotu kilpailijoista, asiakkaat saavat sen toiminnasta väärän käsityksen ja samankaltainen nimi johtaa riitaan toisen yrityksen kanssa. Pienikin kitkatekijä aiheuttaa vuosien varrella kertautuessaan ajan hukkaa ja taloudellisia menetyksiä. Riskinä on myös joutua korvausvastuuseen toiselle yrittäjälle kuuluvien oikeuksien loukkaamisesta.
Nimen valinta on kauaskantoinen ratkaisu, joka kannattaa tehdä ajoissa ja huolellisesti. Tämä kirja on ensimmäinen, joka opastaa valitsemaan liikeideaan ja liiketoimintastrategiaan sopivan yrityksen nimen ja brändin tunnuksen. Kirja onkin todellinen alan perusteos kaikille yrittäjäksi aikoville ja yritysneuvojille sekä yrittäjyyden opettajille ja konsulteille. Onnistuneen valinnan myötä yrityksen nimeen latautuu arvokasta mainearvoa, liikeideasta kasvaa brändi, omistajalleen arvokasta aineetonta omaisuutta.
IPR-asiantuntija, luovuuskouluttaja ja tietokirjailija Jouni Hynynen on auttanut keksijöitä, yrittäjiä ja taiteilijoita yli 30 vuoden ajan luomaan ideoita ja toteuttamaan niitä eri tavoin. Keksintösäätiön keksintöasiamiehenä Hynynen on auttanut alkuun satoja keksintöjä, joista monet ovat johtaneet yrityksen perustamiseen ja kasvuun menestyviksi vientiyrityksiksi asti.
Nykyisessä tehtävässään Keski-Suomen ELY-keskuksen Team Finland kasvu- ja kansainvälistymiskoordinaattorina Hynynen näkee erityisesti brändiä koskevien immateriaalioikeuksien merkityksen globaalissa kilpailussa. Hän valottaa aihetta elävästi kansantajuisilla luennoillaan.
Kirjasta ei ole ilmestynyt lehdistöarvosteluja.