Skip to the end of the images gallery Vaihda navigointi
Skip to the beginning of the images gallery Vaihda navigointi
Konseptisuunnittelun supersankari
Pehmeäkantinen
200 sivua
ISBN-13: 9789524987561
Kustantaja: Books on Demand
Julkaistu: 02.06.2009
Kieli: suomi
47,44 €
sis. alv. / Toimituskulut
Konseptisuunnittelun Supersankari on operatiivissävytteinen, kantaaottava yritysteos palveluyrityksen liiketoimintakonseptin kehittämisen kulmakivistä. Teoksen pohjana on Tiia Sammallahden luoma teoriamalli, jossa käsitellään yrityksen asiakkaalle näkyvää toimintaa liikeideasta strategian luomiseen, asiakkaan tuntemisesta brändi-identiteetin muodostamiseen ja operatiiviseen liiketoimintakonseptiin rakentamiseen. Kirjan tavoitteena on kirkastaa niin yritystason strategiamaailman kuin asiakkaan kokeman palvelukonseptin ja maineenrakennustoimintojen suhde toisiinsa, ilman että asiasta tehdään vaikeaselkoista tiedettä. Lisäksi kirja nostaa ihmisen, niin asiakkaan kuin palvelua tuottavien yritysten henkilöstön, sille kuuluvaan avainasemaan.
Kirjassa on merkittävä määrä suomalaisten ja kansainvälisten bisnesmaailman edustajien haastatteluja syventämässä käsiteltävien aihepiirien sisältöä. Nämä ainutlaatuiset haastattelut keskittyvät vahvasti sisältöön ja antavat lukijalle rohkeita ja näkemyksellisiä katoja oman työn, yrityksen kuin ideoiden sparraamiseen. Halu paremman palvelun ja parempien palvelukonseptin kehittämiseen on yhteinen.
Kirjan sanomaa tuetaan yrityskirjoille aivan uudenlaisella ja kattavalla kuvituksella, joka perustuu supersankarimaailmaan. Palvelukonseptia kuvaava supersankarinainen tavoittelee asiakkaansa, supersankarimiehen, sydäntä huvipuistomaailman pyörteissä. Kirjan operatiivisen sävyn, haastatteluiden ja kuvituksen ansioista lopputuloksena on kerrankin yrityskirja, jota ei malta laskea käsistään.
Kirja on tarkoitettu päällikkö- sekä johtotason henkilöille yrityksissä, jotka katsovat palvelun muodostavan liiketoiminnan ytimen. Lisäksi kirja on erinomainen perusteos ammattikorkeakoulu-, korkeakoulu- ja yliopisto-opiskelijoille hahmottaa liiketoiminnan johtamisen ja suunnittelutyön osa-alueiden suhteet toisiinsa.
Kirjassa on merkittävä määrä suomalaisten ja kansainvälisten bisnesmaailman edustajien haastatteluja syventämässä käsiteltävien aihepiirien sisältöä. Nämä ainutlaatuiset haastattelut keskittyvät vahvasti sisältöön ja antavat lukijalle rohkeita ja näkemyksellisiä katoja oman työn, yrityksen kuin ideoiden sparraamiseen. Halu paremman palvelun ja parempien palvelukonseptin kehittämiseen on yhteinen.
Kirjan sanomaa tuetaan yrityskirjoille aivan uudenlaisella ja kattavalla kuvituksella, joka perustuu supersankarimaailmaan. Palvelukonseptia kuvaava supersankarinainen tavoittelee asiakkaansa, supersankarimiehen, sydäntä huvipuistomaailman pyörteissä. Kirjan operatiivisen sävyn, haastatteluiden ja kuvituksen ansioista lopputuloksena on kerrankin yrityskirja, jota ei malta laskea käsistään.
Kirja on tarkoitettu päällikkö- sekä johtotason henkilöille yrityksissä, jotka katsovat palvelun muodostavan liiketoiminnan ytimen. Lisäksi kirja on erinomainen perusteos ammattikorkeakoulu-, korkeakoulu- ja yliopisto-opiskelijoille hahmottaa liiketoiminnan johtamisen ja suunnittelutyön osa-alueiden suhteet toisiinsa.
Kirjoita oma arvostelu
Asiakas on kuningas
Talouselämähuhtikuuta 2009
Palveluliiketoiminnalla Sammallahti viittaa laajasti palvelualaan - oli se sitten elämysten tai fyysisten tuotteiden myymistä. Perustana on aina asiakkaan palveleminen, josta raha tulee. (...) Kirjassa pääsevät ääneen monet menestyneet bisnesihmiset. (...) Kirja välittää perussanomaa: asiakkaasta kannattaa välittää ja aina on parempi, jos voi tehdä asiat vähän toisin kuin muut.
Konsepteja kaikille
M&M - Markkinointi&Mainontahuhtikuuta 2009
Tiia Sammallahti on halunnut kirjoittaa uudenlaisen yrityskirjan, joka keskittyy palvelualan liiketoimintakonseptien suunnitteluun.
Esipuheessa hän paljastaa lähdeaineistokseen alan perinteiset yritysjärkäleet, jotka menevät kuhunkin konseptisuunnittelun osa-alueeseen hyvinkin syvälle.
Syvällisyyttä seuraavat usein ryppyotsaisuus, tekstin raskaus ja fakkius. Sammallahden teos on puolestaan esisulateltu synteesi alan ammattikirjallisuudesta. (...) Sammallahti on kotiläksynsä tehnyt. Hän kahlaa tunnollisesti läpi kaikki konseptisuunnittelun vaiheet ideasta konseptin hiomiseen, käyttöönottoon ja tehon mittaukseen.
Palvelubisneksen suursiivous
Aromihuhtikuuta 2009
38-vuotias Sammallahti on ehtinyt kerätä kokemusta palvelualalta jo 25 vuoden ajalta, ja hänen mielestään suomalaisyritysten palvelukulttuurissa on vielä paljon parannettavaa. Siksi Sammallahti esittelee teoksessaan täysin uuden mallin menestyksekkään palvelukonseptin luomiseen.
(...) Haastattelut tukevat kirjan teoriaosuutta ja lukuisat case-esimerkit elävöittävät ja syventävät sen antia, joten teoksesta löytyy näkökulmia niin yrittäjille, luoville suunnittelijoille, päällikkö- ja johtotason henkilöille kuin opiskelijoillekin. Kirja antaa selkeän kuvan liiketoiminnan käytännön haasteista ja mahdollisuuksista.